среда, 10. јун 2020.

DA LI RAJ I PAKAO ZAISTA POSTOJE?



„Da li Raj i pakao zaista postoje?“ 

Raj (nebesa), koji se na hebrejskom jeziku naziva „Gan Eden“ („Rajski/Edenski vrt“), jeste Svetlost Hohma. 

„Vrt“ je Malhut, što je poslednja Sefira u procesu stvaranja, načinjena da primi sve obilje koje je predodređeno da bude primljeno. 

Malhut ispunjena svetlošću Hohma naziva se „nebesa“ („Rajski vrt”).


U takvom uzdignutom stanju, Malhut se naziva Malhut sveta Acilut. 

Drugim rečima, „nebesa“ (Rajski Vrt) jeste stanje u kojem su sve duše obilno ispunjene svetlošću Hohma. 

Gornji deo nebesa je Bina sveta Beria, a donji deo nebesa je Jesod de Malhut sveta Asija. 

Namerno sam napisao duhovni raspored nebesa da bih se suprotstavio uobičajenim idejama koje ljudi imaju o nebesima i njihovim sadržajima, jer u duhovnom nema korporalnih formi, ni prostora, ni vremena, ni slika ni zvukova. 

Šta u duhovnom postoji? Jedino sile koje nisu odevene u materiju. 
Duhovna duša je želja. 

Duša biva ispunjena uzvišenim osećajem davanja i ljubavi onda kada se izjednači sa snagom ljubavi i davanja (Stvoritelj). 

Taj osećaj se naziva „nebesa“ (Raj). Ne postoji druga vrsta nebesa. 

Šta je, onda, pakao? 

Pakao je stanje koje doživljavamo na putu ka nebesima. To je stanje u kojem gorimo od srama kada otkrijemo da je naša egoistična priroda potpuno suprotna altruističnoj prirodi Stvoritelja. 

To je stanje koje treba da osećamo, jer kroz osećaj srama možemo da donesemo odluku da svoj ego ograničimo i uđemo u jednakost forme sa kvalitetom  Stvoritelja, što je kvalitet ljubavi i davanja. 

U mudrosti kabale učimo o prvom ograničenju (Cimcum Alef). Ono se dogodilo usled toga što je Kli (posuda/želja) otkrila da njena priroda primanja jeste suprotna prirodi Stvoritelja – prirodi davanja. Stid koji je tada osetila uzrokovao je to da na sebe stavi ograničenje, a zarad toga da bi se približila Stvoritelju.


Autor:
  Dr Mihael Lajtman

Нема коментара:

Постави коментар