среда, 10. јун 2020.

ŠTA JE ŠAVOT



"Šta je Šavot?" 
(Quora)

Šavot je proslava davanja Tore.

Jevrejski praznici, prema mudrosti Kabale, označavaju značajne faze na našem duhovnom putu, tj. u našoj transformaciji iz našeg urođenog egoističkog sebe u našeg duhovnog, altruističkog sebe, iznad ljudskog ega.

Konkretno, na Šavot dobijamo ime "Izrael".

Riječ "Izrael" proizlazi iz dvije riječi: "Jashar Kel" ("direktno ka Stvoritelju"). Odnosi se na stanje kad nam je data metoda da dostignemo Stvoritelja, kvalitet ljubavi i davanja, kroz našu slobodnu volju.

Ako ne koristimo ovu metodu, onda ćemo se do tog cilja nehotično razvijati kroz mnoge indirektne puteve, mnogo patnje i sile pritiska.

Postati narod Izraela znači da mi sami odlučujemo da istinski želimo dostići Stvoritelja, tj. da ostvarimo odnose ljubavi i davanja medjusobno i ponašamo se kao da sami uspostavljamo takve veze, ne čekajući da nam Stvoritelj da takvu sposobnost.

Naši napori da postignemo pozitivne odnose povlače pozitivan odgovor, što nam na kraju daje sposobnost razumijevanja, osjećaja i dostizanja Stvoritelja.

Stvoritelj djeluje na nas bez obzira na to dostižemo li ga ili ne. Međutim, kad ga dostignemo, razumijemo kako On djeluje, želimo da djeluje kroz nas, i prethodi Svojim akcijama na nas uz našu čežnju za Njim.

Pored toga, kada razgovaramo o "davanju Tore" i našem "primanju Tore", mi treba da razumijemo da naše angažovanje u Tori nema nikakve veze sa udubljivanjem u riječi pisanog teksta.

Angažovanje u Tori znači povećanje našeg jedinstva, davanje prioriteta jedinstvu iznad svakog podijeljenog nagona koji osjećamo, kako je to rekao kralj Salomon (Mudre izreke, 10:12): „Mržnja izaziva svađu, a ljubav pokriva sve zločine“.

Napisano je o angažiranju u Tori što znači povećanje jedinstva na više mjesta ...

"Primanje Tore je prvenstveno kroz jedinstvo, kao što je to u stihu: 'I Izrael se utabori tamo ispred gore', 'kao jedan čovjek sa jednim srcem', i tamo je prestala njihova nečistoća (zla inklinacija)". U Parašat Emoru, knjiga nastavlja: "Tokom dana brojanja [omer] pojedinac treba da popravi kvalitet jedinstva, i time je nagrađen držanjem Tore na festivalu Šavuot, kako je napisano, 'I oni su putovali iz Refidima i došli u Sinajsku pustinju, a Izrael se utaborio tamo ispred gore'. RAŠI je tumačio da su svi kao jedan čovjek u jednom srcu i zato su nagrađeni Torom". - Maor Vashemesh (Parašat Jitro).

„Korijen uzajamne odgovornosti prvenstveno  se proteže od primanja Tore, kada je cijeli Izrael bio odgovoran jedan za drugog. To je zato što oni u korijenu, duše Izraela se smatraju kao jedno, potiču od nastanka jedinstva. Iz tog razloga, cijeli Izrael je bio  odgovoran jedan za drugog nakon primanja Tore." - Likutej Halahot (Izabrana pravila), poglavlje "Hilhot Arev" ("Pravila garancije").

„Nemoguće je pridržavati se Tore i Micvot (zapovijesti)”, u smislu primiti svjetlost koja egoizam pretvara u ljubav prema drugima „osim ako nije uzajamna odgovornost kada je svako odgovoran za svog prijatelja. Iz tog razloga, svako treba da se uključiti u cijeli Izrael u veliko jedinstvo. Stoga, u trenutku primanja Tore, oni su odmah postali odgovorni jedni za druge, jer čim žele primiti Toru, moraju se spojiti kao jedno kako bi bili uključeni u želju. … Tako, posebno ako svako bude odgovoran za svog prijatelja, oni se  mogu pridržavati Tore. Bez toga bilo bi nemoguće primiti Toru". - Likutej Halahot (Izabrana pravila), poglavlje "Hošen Mišpat" ("Knjiga piše [Pravilo br. 3]").


Autor:
  Dr Mihael Lajtman

Нема коментара:

Постави коментар