четвртак, 14. мај 2015.

TAČKA U SRCU 2 - Еgo i ljubav

ЕGO I LJUBAV



Ljudski ego


Kada posmatram druge
moj ego budi zavist i mržnju
i želju da upravljam.

Ne želim drugima dobro
ili, u najmanju ruku, ne želim im ništa bolje nego sebi.

Želim im da malo uspeju,
jedan osrednji uspeh,
ali želim da svako vidi da sam ja uspešniji.


Vreme je da se oslobodimo

Naša priroda, kroz koju osećamo svet oko nas i to da smo živi i aktivni u njemu, jeste, zapravo, program koji oslikava određenu stvarnost za nas.

Nazvan je “Ego” – volja da primam i uživam poradi sebe, čak i kada je to na uštrb drugih.
Ovaj softver nas zaključava iznutra, uranja nas u sebe, odvlači nam svu pažnju i stvarno nas primorava da se usredsređujemo jedino na sebe.

Mi funkcionišemo prema ovom programu i ne možemo čak ni da razmatramo postojanje drugačije stvarnosti.


Ego – Ljudska priroda – Želja za primanjem

Ne smemo da uništimo ništa što je unutar nas.
Čak i najnegativnije osobine 
treba da ostanu.
Ne stvaramo ništa novo,
samo ispravljamo način na koji koristimo
ono što već postoji unutar nas.


Suprotnosti

Pitanje: Zašto smo uopšte stvoreni sa egom, kad na kraju moramo da ga ispravimo?

Mi spoznajemo ovaj svet upoređivanjem suprotnosti – toplo nasuprot hladnom, belo nasuprot crnom. Prepoznajemo nešto samo u relaciji sa nečim drugim. Kad bi sve bilo belo, ne bismo ništa opažali. Takođe, da je sve crno, ne bismo ni tada ništa opazili.

Suprotnost je uvek nužna, razlika između boja, oseta i prostora. Mi osećamo razlike između stvari, ali nikako svaku stvar zasebno.

Stvoritelj je ljubav i davanje. Međutim, mi nećemo moći da osetimo šta    davanje jeste ukoliko nismo suprotni tome. Zbog toga nam je potreban ego – „pomoć stvorena protiv njega“. To da smo suprotni Stvoritelju pomaže nam da Njega spoznamo i osetimo.

Stvoritelj – želja da se voli i daje
stvorenje – želja da se prima
Zbog toga što smo sada suprotni Stvoritelju,
skrivamo Njega od nas
Ispravka – kako postižemo kvalitet ljubavi i davanja 
izjednačavamo se sa Stvoriteljemi počinjemo da osećamo Njega

Ljubav 

znači da gledaš drugog kao sebe samog.
Ti znaš njihove želje.
Osećaš ih kao svoje sopstvene
i činiš sve što možeš da ih zadovoljiš.


Uranjanje u Stvarnost Ljubavi

Pitanje: Ljudi oko mene žele samo da me povrede! Šta da radimo kada jedan pokušava da voli, a drugi ne?

Uzajamna ljubav kojoj težimo nije moguća unutar ega. „Volim“ drugu osobu zato što je dobra za mene, ali, u stvari, želim samo da je iskoristim.

Ljubav unutar ega je kao kad volim ribu – volim je jer uživam u njoj. Isto tako, dok god uživam u nekome, ja uživam u tom što sam sa njim i „volim“ ga. Ali, u trenutku kada više ne uživam da budem sa njim, ja ga jednostavno odbacim. 

Ali, postoji i druga vrsta ljubavi koju mi još uvek ne poznajemo. Ona postoji iznad naših sebičnih kalkulacija, iznad naše prirode. Kada nam se otkrije slika o nama kao delovima jedinstvenog, sveobuhvatnog i međuzavisnog sistema, mi se prepuštamo njegovoj moći i istinska ljubav prema drugima budi se unutar nas. 

Iznad ove ljubavi postoji čak i viša ljubav. Iznad uzajamne zavisnosti, svojstvo ljubavi samo po sebi nas privlači, jer shvatamo da su ljubav i davanje najuzvišenije stvari u stvarnosti.

Ljubav nam omogućava da nadmašimo našu uobičajenu percepciju i počnemo da osećamo drugu stvarnost.

Kada se naša prirodna težnja da sve upijemo u sebe promeni u težnju da volimo i dajemo, zanemarljiva i ograničena stvarnost koju sada osećamo napustiće svoje mesto i celovita stvarnost pojavljuje se pred nama - duhovna stvarnost. 

Osoba koja stigne do toga da oseća duhovnu stvarnost shvata da se ljudi na pogrešan način ophode jedni prema drugima samo zato jer ih ego prirodno kotroliše, a ne zato što su zli. Ona otkriva da su ljudi smišljeno stvoreni na takav način kako bi konačno dostigli nezavisnu svest o ništavnosti ega. Samo tada oni mogu da izrone iz njega i urone u stvarnost ljubavi.

Društvena mreža na duhovnom nivou

Pitanje: Čini mi se da ljudi više vole da komuniciraju preko imejlova i SMS-a umesto da razgovaraju jedni sa drugima. Zašto je to tako?

Danasse ego razvio do takvog nivoa da više volimo virtuelni odnos sa drugima. 

Ne radi se o tome da li želimo ili ne želimo druge. Ali, osećamo se bolje, udobnije i potpunije kada se sa drugima povežemo preko poruka na mobilnim telefonima, ili preko ekrana računara ili na neki drugi način.

Zašto? Zato što na ovaj način ne dodirujemo tela drugih, odnosno njihove spoljašnje forme.

Da bismo razumeli zašto se ovo događa, moramo razumeti koren ove pojave. Želja za primanjem u nama se razvila i teži da prevaziđe životinjski nivo na kojem je naše telo. Taj nivo nema ništa više da nam dâ; on nam ne obezbeđuje kontakt sa drugima. Međutim, mi zaista tražimo dublji kontakt sa drugima, tako da se za sada okrećemo ka virtuelnim odnosima.

U sledećoj fazi ovakvi odnosi nas neće zadovoljavati i mi ćemo želeti dublju povezanost. Usred virtualne povezanosti mi ćemo osetiti potrebu da budemo iznutra, duhovno povezani sa drugima. 

Što se više budemo odvajali od fizičkog nivoa, to ćemo više osećati potrebu za povezivanjem. Ovim se objašnjava revolucija koju je napravio internet i zbog čega on sve toliko privlači.

Odakle dolazi ta privlačnost koja se nekada pretvara u pravu opsednutost? Ona stiže iz naše želje da zadovoljimo potrebu za povezanošću sa drugima. Mada su danas društvene mreže i forumi obično prepuni koještarija i sigurno je da nema pravog ispunjenja u ovoj povezanosti, u njoj ipak postoji vrsta veze među nama koja nas čini na neki način zavisnima.

Stvoritelj je stvorio jednu dušu
i podelio je na mnogo delića
da bi oni među sobom 
naučili šta znači voleti,
i zajedno postigli Njega.

Ne postoji ništa osim Njega
Zamislite da ste novorođena beba
i vaš prvi osećaj je
da neko o vama brine.
Osećaj da postoji neko tako velik
ko pokazuje svoju toplinu, brigu
i blagost prema vama.

Vi ne možete još uvek da ga spoznate,
ali znate da on brine o vama,
čini sve što je dobro za vas
i vi ste u potpunosti pod njegovom kontrolom.

Ljudi će postepeno početi da osećaju
brižan i nadgledajući uticaj
Više Sile,

jedine sile na svetu.
nastaviće se



Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.