петак, 15. мај 2015.

TAČKA U SRCU 5 - Metoda korekcije

METODA KOREKCIJE



Okružujuća Svetlost

Dan za danom, dolazimo do toga da shvatimo da se, dokle god ego vlada, kraj sveta približava i da moramo da izaberemo život i ljubav. Ali, bez pomoći nećemo biti u stanju da prevaziđemo svoj ego, jer tako smo rođeni. Da bismo to učinili, potrebna nam je spoljna sila koja ne postoji u našem svetu. Zato nam je data metoda ispravke – kabala. 

U mudrosti kabale postoji naročita sila, ona  koja može da stvori novi kvalitet unutar nas. Kabala opisuje prirodu Stvoritelja, viši svet i procese koji se tamo javljaju. Kada učimo o ovim procesima, o akcijama ljubavi i davanja, mi privlačimo silu od njih ka nama.

Ova projekcija viših stanja na naše postojeće stanje zove se „akcija reformišuće svetlosti“, „okružujuća svetlost“. Na kraju, okružujuća svetlost čini da žudimo za kvalitetom Stvoritelja.

Baal HaSulam objašnjava to na sledeći način: „Kroz žudnju i veliku želju da razumemo šta učimo, mi budimo iznad nas svetlosti koje okružuju naše duše... što nas dovodi bliže postizanju savršenstva.“

(“Uvod u učenje o Deset Sefirot”, Stav, 155)



Zahtev da se postigne potpunost

Pitanje: Kako se može dejstvo okružujuće svetlosti, „Svetlosti koja reformiše“, objasniti jednostavnim rečima?

Priroda, Viša Sila, sila ljubavi i davanja, postoji u povezivanju svih delova Kreacije – koju je On sam stvorio – i oni postoje u harmoniji i potpunoj uzajamnoj vezi.

Mi smo nesrećni jer smo postali odvojeni od ovog celovitog sistema. Ukoliko želimo da budemo srećni trebalo bi da se vratimo ovom sistemu, koji se zove „savršenstvo“.

Kako se možemo vratiti? Kada želimo i učinimo napor da se vratimo tom sistemu, mi budimo silu unutar njega koja utiče na nas. Tako, budimo iznad nas “okružujuće svetlo", "Svetlo koje Reformiše", silu koja nas vraća u opšti sistem.

Ova sila deluje u skladu sa snagom naše volje – u skladu sa merom do koje smo je mi svesni, tražimo je, pa čak je i zahtevamo od sistema.


Od parne mašine evolucije do mlaznog motora duhovnosti

Ko može da objasni kako novorođenče prerasta u odraslog? Zašto se bebe menjaju iz dana u dan? Nauka može opisati šta se odvija unutar materije, ali ne vidi uzrok koji postoji izvan materije, koji je podstiče na razvoj.

Napustio sam nauku pre nekoliko decenija, jer je ono što sam želeo da saznam upravo to – odakle dolazi snaga života? Gde se može naći? U atomima? U molekulima? U sistemima unutar ćelija? Otkrio sam da to nauka ne istražuje. Ali, ako ne znamo odgovor na najvažnije pitanje ili ako, čak, pokušavamo da ga otkrijemo, šta je onda svrha nauke?

Prema kabali, ista sila koja deluje na Kreaciju i razvija svaki njen deo, deluje na novorođenče, takođe. To je svetlost života, Viša Sila, koja deluje u stvaranju i pretvara neživu materiju u biljke, životinje i ljude. Bez nje, materija bi ostala beživotna i nepromenljiva.

Svetlost života se ne može posmatrati ili meriti bilo kakvim instrumentom. Mi vidimo samo rezultate njenog rada, kao što je novorođenče koje raste iz dana u dan i iz trenutka u trenutak. U našem svetu, ta svetlost stvara evoluciju. Ali, voz evolucije ide polako u svom ritmu, dok Viša Sila deluje u materiji i vodi ga ka svom unapred određenom cilju.

Kada uđemo u duhovni svet, možemo istražiti svaku fazu evolucije, čak i eru dinosaurusa, ako bi nas to iznenada zainteresovalo, pošto su sve prethodne forme unapred poznate i moraju odenuti svoje forme u skladu sa različitim kombinacijama sila primanja i davanja.

Mudrost kabale opisuje buduća stanja našeg razvoja. Kada je proučavamo sa željom da se razvijemo, mi svesno privlačimo svetlost života da deluje na nas. U tom slučaju, efekat svetlosti nad nama se definiše kao efekat okružujuće svetlosti. Danas, mogućnost da to uradimo je otvorena za sve nas.

Knjiga Zohar je reka,
izlazeći iz Rajskog Vrta
teče kroz naše srce.

* * *

Bez Knjige Zohar
ne bismo bili u stanju da se usredsredimo
na unutrašnji, duhovni svet.
Mi bismo uvek videli površnu sliku,
sliku korporealnog sveta,
sveta rezultata.

Knjiga Zohar — Ulaz ka Skrivenom Svetu

Najistaknutija knjiga u mudrosti kabale je Knjiga Zohar. Napisala ju je grupa od deset velikih kabalista, grupa bez premca u istoriji.

Oni su od jezika, informacija i osećaja, sila i svetlosti, stvorili most između načina na koji razumemo i osećamo otkriveni svet, i našeg razumevanja skrivenog sveta.

Kada izučavamo Knjigu Zohar i pokušavamo da doživimo stanje koje kabalisti pokušavaju da nam prenesu, mi smo kao bebe široko otvorenih očiju koje otvaraju svoja usta i strastveno upijaju reči svoje majke. Mi je ne razumemo, ali je gledamo i izražavamo našu radost pokretima.

Iz naše unutrašnjosti, iz nepoznatog sloja u našoj podsvesti, novi prostor će početi da se pojavljuje, novi svet na koji ćemo se postepeno navići. Tako, ono što je bilo skriveno polako će postati otkriveno.

Zapravo, Zohar se ne “proučava”, on se otkriva kroz našu žudnju, kroz našu voljnost da osetimo skriveni svet.

To je zbog valjanog razloga, jer kad god kabalisti pišu o Knjizi Zohar oni ne koriste izraz Knjiga Zohar, već samo "Knjiga".

Čineći tako, pokazuju nam da nema druge knjige na svetu!


Jedinstvenost Knjige Zohar
jeste u njenoj sposobnosti
dapovede bilo koju osobu kojatoliko želi,
ma ko da je ona i ma gde  može biti
i da je primi u duhovni svet.

Upoznavanje sasamim sobom

Pitanje: Dogodilo se da sam gledao lekciju koju ste predavali vašim studentima o Knjizi Zohar i drugim kabalističkim spisima. Nisam razumeo mnogo, ali sam osetio da tu ima nečeg posebnog. Ima li smisla da gledam lekcije i bez razumevanja?

Apsolutno. Gledajući ove lekcije budi se efekat okružujuće svetlosti na vas, čak i bez vašeg spoznajnog razumevanja gradiva koje se uči. Rečeno je o tome, "Srce razume".

Uglavnom, kada studiramo Knjigu Zohar nailazimo na mnoge stvari koje nam nisu jasne. Mi se postepeno upoznajemo sa njima, čak to i nije toliko bitno.

Možemo uporediti ovaj proces sa malim detetom koje vidi mnoge nove i nepoznate stvari oko sebe. Sve dok ne zna zašto su one potrebne, ono dolazi do spoznaje sveta instinktivno, čisto i nevinobez razumevanja kako.

Nema potrebe da se plašimo nerazumevanja materijalaili neznanja kako se jedna stvar odnosi na drugu. Mi samo treba da slušamo, dodirnemo sve, gorimo iznutra i želimo da razumemo. Ovo je jedini način da se dođe do spoznaje sveta, našeg sveta i duhovnog sveta.

Knjiga Zohar i svi spisi kabale okrenuti su unutrašnjim silama u nama. Oni nam pomažu da se postepeno upoznamo sa njima. Kako se razvijamo, dobijamo više mogućnosti da radimo sa ovim silama, da ih preusmeravamo i da ih koristimo pravilno.


Svetlost Hassadim (Milost) usred mora Svetlosti Hochma (Mudrost)

Mi smo u ispravljenom stanju koje se zove Ein Sof (Beskonačnost). Stvoritelj želi da nas ispuni bezgranično, tako da ćemo razumeti i osetiti  “sa kraja na kraj sveta”. Problem je u tome što smo mi bezosećajni. Nedostaje nam čulo kojim možemo da percipiramo čitavu stvarnost.

Imamo telo koje je vrsta čula koje zaključuje. U okviru njega je pet posebnih čula kojima osećamo samo ovaj svet.

Ali postoji još jedno čulo koje mi ne osećamo trenutno. Ono se zove "duša". U njoj je pet posebnih čula, takođe, koja se zovu Keter, Hochma, Bina, Tifferet i Malchut. Kada otkrijemo svoju dušu, mi ćemo osetiti duhovni svet kroz nju.

Postoji samo jedna stvar koja nam nedostaje kako bismo otkrili naše duše, kako bismo osetili da smo, čak i sada, u svetu Ein Sof, da sve oko nas sija i da nema granica - svetlost Hassadim (milost). Svetlost Hassadim je ljubav, davanje i uzdizanje iznad ega.

Kabalistički rečeno, trenutno smo u moru svetlosti Hochma (mudrost), ali možemo ga otkriti samo u meri u kojoj smo se otvorili svetlošću Hassadim.

Ako postoji bilo kakav pritisak od svetlosti Hochma, a nema svetlostiHassadim na delu duše kojom će otvoritisebei zasijati, nastaje tama. 

Tačka u srcu u nama je kao kap “semena duše". Studiranje kabale privlači okružujuću svetlost ka njoj i postepeno gradi svetlost Hassadim u njoj. Tako, duša se razvija i biva ispunjena svetlošću Hochma.


Beskrajni užitak

Mudrost kabale se bavi primanjem svog obilja koje je namenjeno nama (na hebrejskom kabala znači "primanje"). Ona objašnjava kako da primamo i prenesemo ogromno i večno zadovoljstvo kroz sebe.

Večno – jer kada prenosimo ispunjenje svih duša kroz sebe, mi nismo ispražnjeni ili scrpljeni. To je kao majka koja voli svu svoju decu i uživa u darovima koje prenosi na sve njih. 


Cilj Stvaranja je da uživamo

Pitanje: I dalje ne razumem šta ću da dobijem iz ljubavi prema drugima. 

Ljubav prema drugima nije cilj; to je sredstvo. Cilj Stvaranja je da uživamo! Ali, da bismo istinski uživali potrebne su "velike posude", prijemnici, velike želje za zadovoljstvom, tako da one mogu biti ispunjene izobiljem.

Rođen sam sa veoma malom posudom, malenom.Pojedem malo, stanem i ne želim ništa više. Trčim ka drugom fizičkom zadovoljstvu, uživam u njemu i tu je kraj. Idem da gledam nešto i gotovo... Ne mogu da primam nikakvo veće zadovoljstvo nego što primam sada.

Kada čujem da je cilj Stvaranja da uživamo, šta uopšte mogu da zamislim? Da mi serviraju šniclu od 1000 kilograma? Da dobijem tako veliko zadovoljstvo da ću eksplodirati? Moja posuda ne može to da primi. Šta mogu da uradim?

Oni koji su već prošli kroz ovaj proces objašnjavaju da je nemoguće dobiti više zadovoljstva na način na koji ga moja posuda trenutno dobija. Ali ako je proširim, moći ću da dobijem više.

Kako da proširimo posudu? Sticanjem spoljašnjih posuda. Primam i prenosim beskrajni užitak kroz mene do tih spoljašnih posuda.

Tako, ljubav prema drugima kao što je trenutno doživljavamo je vrlo zbunjujućaideja. Nema drugih ovde. Postoje samo moje posude, koje se meni ukazuju kao spoljašnje, kako bih mogao da ih priljučim sebi i time se uzdignem do stepena Stvoritelja.


nastaviće se


1 коментар:

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.